Robert H. Calloway
Ez az oldal talán segít megkímélni néhány kellemetlenségtől és időt takarít meg neked, miközben a motort működőképessé akarod tenni. Hadd mondjam el, hogy a motornak valóban széles skálán mozognak a működési paraméterei. Szereld fel az összes tárcsát taszító helyzetbe. A kisegítő mágneseket egyenlőre ne szereld be. Állítsd be a naptárcsát úgy, hogy a közte és a bolygótárcsák közötti rés 1/4 inch (kb. 6 mm) legyen. Tekintsd meg az "A" ábrát. Szereld fel az indító mágnest 1/32"-os (kb. 1 mm) légréssel a naptárcsa és az indító mágnes között. Tekintsd meg az "C" ábrát.
Fordítsd el kézzel az egyik bolygótárcsát úgy, hogy a naptárcsa az óramutató
járásával megegyező irányba forogjon. Sehol se szoruljon, simán kell mennie
a felhúzott és nyugalmi állapotokba. Most tartsd a lemezt újra felhúzott állapotban
("A" ábra). Engedd
el úgy, hogy a naptárcsa az óramutató járásával megegyező irányba forogjon
A naptárcsán sorban következő mágnesnek át kell jutnia a szögben elhelyezett
indító mágnes mezején. Ha nem így van, akkor csökkentsd a nap- ás bolygótárcsák
közötti rés méretét, míg a sorban következő mágnes nem halad át az indító
mágnes taszító mezején. Jegyezd le a rés méretét. Mérd meg a nyomaték értékét
nyomatékkulcsot használva, vagy az előző részben ismertetett módon súlyokat
használva mérd meg azt a súlyt, ami a BOLYGÓTÁRCSA töltött állapotba húzásához
kell. Vedd le a naptárcsát. Erősítsd a kisegítő mágneseket a bolygótárcsák
mögé valamilyen szuperragasztó vagy más módszer segítségével. Győződj meg
arról, hogy azok vonzó hatást fejtenek ki a bolygótárcsák mágneseire ("D"
ábra). Állítsd be a kisegítő mágnesek és a bolygótárcsa mágnesei közötti
rést úgy (a naptárcsa még midig le van szerelve), hogy az előzőleg mért súlynak
a fele (vagy ha nyomatékot mértél, akkor annak a fele) elegendő legyen ahhoz,
hogy a bolygótárcsát túljuttassuk a kisegítő mágnes vonzásköréből. Más szóval,
minden egyes bolygótárcsa a mért nyomatékkal fogja húzni a naptárcsát, mikor
az a helyén van. És még valami. Srácok, most beállítjuk a mágneses erővonalakat.
Minden egyes motor egy kicsit eltérő lesz a többitől. Nagyon finom érzékekre
van itt szükséged ehhez a beállításhoz. Ha te nem rendelkezel ilyennel, akkor
menjél és keressél valakit, akinek jók az érzékei. Innét kezdve minden mérés
csak megközelítő. Ha a bolygótárcsáid túl közel vannak a kisegítő mágnesekhez,
akkor a nyugalmi állapotba való átmenetnél lesznek problémáid. Ha viszont
nincsenek elég közel, akkor meg nem fogják tudni a naptárcsát "felhúzott"
állapotba hozni. Ekkor lenne hasznos, ha a kisegítő mágneseket is lehetne
állítgatni.
Szereld vissza a naptárcsát és állítsd be a korábban lejegyzett értékre a
rést. Ha a motor megpróbál beindulni, miközben a beállításokat végzed, akkor
vedd ki az indító mágnest, de ugyanúgy tedd vissza, ahogy volt, mikor befejezted
a naptárcsa résének a beállítását.
A motornak most el kell kezdenie pörögni - ha mindent jól csináltál. Még játszhatsz
a sebesség beállításával az indító mágnes szögét növelve.
Emlékezzél arra, hogy a taszítóerő kisebb a szög kisebb értékénél, mivel ekkor a naptárcsa mágnesei közelebb vannak az indító mágnes bloch falához. A meredekebb szög az indító mágnes mezejébe könnyebb belépést biztosít. Legalábbis egy bizonyos pontig. Ha túl sok mágneses anyagot reszelsz le, akkor a mágneses erő drasztikusan lecsökken, ami azt eredményezi, hogy a naptárcsa nem tud túljutni a bolygótárcsák központosításán. Tehát ezzel valóban kísérletezni kell. De mostantól kezdve a motor állandóan pörögni fog.
Robert
Indító/Kisegítő
mágnesek
Menü
Animácó
Az eredeti cikket angol nyelven itt olvashatod el.
Utolsó frissítés dátuma: 2004 március 19.