Robert H. Calloway
Amint kezünkkel megpörgetjük a központi tárcsát az óramutató járásával megegyező irányba, a rendszer fokozatosan átmegy "felhúzott" pozícióból "nyugalmi" helyzetbe. Ez azért lehetséges, mert a mágnesek pólusai egymást taszítják. (Tekintsd meg az "A" és "B" ábrákat)
Ezen kívül egy állandó 2:1 vagy 1:2 arányú áttétel van a fogaskerekek között.
Mikor a szerkezet "felhúzott" állapotba van fordítva és hagyjuk,
hogy magától a "nyugalmi" helyzetbe forduljon, a bolygó és nap fogaskerekek
közötti arány 2:1.
Rengeteg erő szabadul fel eközben. Az én gépemen végzett mérések dokumentumait
később közlöm majd.
Ahhoz, hogy a motor forogjon, valamilyen módon el kell érnünk, hogy magától
a "felhúzott" állapotba kerüljön. Ehhez a vonzást is be kell kapcsolni
a játékba. A vonzás erősebb lesz minden alkalommal, mint a taszítás, és a
fogaskerekek 2:1 aránya is könnyen elérhető. A nyugalmi állapotban lévő motorból
kiindulva (lásd a "B" ábrát) nézzük meg a következő két ábrát.
Minden egyes bolygó (kicsi) tárcsa mögé egy vonzó mágnest
helyezünk el, melyek segítenek a nap (nagy) tárcsa "felhúzott" állapotba
vitelében a fogaskerekek 2:1 aránya mellett. Ezen kívül egy Indító mágnest
helyezünk taszító módon a nap tárcsa mágneseivel szembe, így ez is segíti
a motor "felhúzott" állapotba vitelét a fogaskerekek 2:1 aránya
mellett. De abban is segít, hogy meghatározza a motor forgási irányát.
A szerkezet "felhúzott" állapotának végét, vagyis amikor a tárcsák
mágnesei takarásban vannak, pontosan kell beállítani, mivel ez határozza meg
a központosítás idejét. Ha a központosítás túl korán jön létre, akkor a bolygó
tárcsák mágnesei nem fognak időben elmozdulni a vonzó Kisegítő mágnesektől.
Ez a fogaskerekek nyikorgását eredményezi azok szoros illeszkedése miatt.
Ha viszont a központosítás túl későn jön létre, az a nyomaték jelentős veszteségét
okozza és a nap tárcsán sorban következő mágnesnek lehet, hogy nem lesz elég
ereje, hogy túljusson az Indító mágnesen.
Amikor minden helyesen van beállítva, akkor a nyomaték olyan erős, hogy a
nap tárcsán a sorban következő mágnest átlendíti a taszító Indító mágnes felett.
Bowman azért hagyott olyan kis rést az Alnico mágnesek között, hogy elérhesse
ennek a nyomatéknak a maximális értékét, ami ugyanakkor a motor sebességét
is növeli.
Neo35-ös mágnesekkel nekünk nem kell olyan kicsire vennünk a tárcsák mágnesei
közötti rést, mivel ezek a mágnesek "saját farkukat kergetve" felhúzzák
a következő mágnest
Robert
Az eredeti cikket angol nyelven itt olvashatod el.
Térbeli
nézetek
Menü
Indító/Kisegítő
mágnesek
Utolsó frissítés dátuma: 2004 március 17.