Robert H. Calloway

 

Amint kezünkkel megpörgetjük a központi tárcsát az óramutató járásával megegyező irányba, a rendszer fokozatosan átmegy "felhúzott" pozícióból "nyugalmi" helyzetbe. Ez azért lehetséges, mert a mágnesek pólusai egymást taszítják. (Tekintsd meg az "A" és "B" ábrákat)

Ezen kívül egy állandó 2:1 vagy 1:2 arányú áttétel van a fogaskerekek között. Mikor a szerkezet "felhúzott" állapotba van fordítva és hagyjuk, hogy magától a "nyugalmi" helyzetbe forduljon, a bolygó és nap fogaskerekek közötti arány 2:1.
Rengeteg erő szabadul fel eközben. Az én gépemen végzett mérések dokumentumait később közlöm majd.
Ahhoz, hogy a motor forogjon, valamilyen módon el kell érnünk, hogy magától a "felhúzott" állapotba kerüljön. Ehhez a vonzást is be kell kapcsolni a játékba. A vonzás erősebb lesz minden alkalommal, mint a taszítás, és a fogaskerekek 2:1 aránya is könnyen elérhető. A nyugalmi állapotban lévő motorból kiindulva (lásd a "B" ábrát) nézzük meg a következő két ábrát.

Minden egyes bolygó (kicsi) tárcsa mögé egy vonzó mágnest helyezünk el, melyek segítenek a nap (nagy) tárcsa "felhúzott" állapotba vitelében a fogaskerekek 2:1 aránya mellett. Ezen kívül egy Indító mágnest helyezünk taszító módon a nap tárcsa mágneseivel szembe, így ez is segíti a motor "felhúzott" állapotba vitelét a fogaskerekek 2:1 aránya mellett. De abban is segít, hogy meghatározza a motor forgási irányát.
A szerkezet "felhúzott" állapotának végét, vagyis amikor a tárcsák mágnesei takarásban vannak, pontosan kell beállítani, mivel ez határozza meg a központosítás idejét. Ha a központosítás túl korán jön létre, akkor a bolygó tárcsák mágnesei nem fognak időben elmozdulni a vonzó Kisegítő mágnesektől. Ez a fogaskerekek nyikorgását eredményezi azok szoros illeszkedése miatt. Ha viszont a központosítás túl későn jön létre, az a nyomaték jelentős veszteségét okozza és a nap tárcsán sorban következő mágnesnek lehet, hogy nem lesz elég ereje, hogy túljusson az Indító mágnesen.
Amikor minden helyesen van beállítva, akkor a nyomaték olyan erős, hogy a nap tárcsán a sorban következő mágnest átlendíti a taszító Indító mágnes felett. Bowman azért hagyott olyan kis rést az Alnico mágnesek között, hogy elérhesse ennek a nyomatéknak a maximális értékét, ami ugyanakkor a motor sebességét is növeli.
Neo35-ös mágnesekkel nekünk nem kell olyan kicsire vennünk a tárcsák mágnesei közötti rést, mivel ezek a mágnesek "saját farkukat kergetve" felhúzzák a következő mágnest

Robert

Az eredeti cikket angol nyelven itt olvashatod el.

 

Térbeli nézetek MenüIndító/Kisegítő mágnesek

 

Utolsó frissítés dátuma: 2004 március 17.